★ You' d watch me burn down in flames


Yksinäisyys painaa ja katuvalot valaisee mun tietä eteenpäin. Mä oikeastaa tarvitsin tätä hetkeä. Halusin selvittää ajatuksiani, sillä pääni oli täysin solmussa. Kaikki ne ajatukset kaikuivat mun päässä, enkä saanut selkoa mistään. Kuu paistoi taivaalla ja tunsin kuin joku olisi katsellut minua kauempaa. Mä olin vainoharhainen ja katsoin selkäni taakse, joka toisella askeleella. Aamuyöllä mä pääsi kotiin, olin kävellyt monta tuntuia hyisessä yössä ja väsyneenä käpennyin sängylle. Tarkoitukseni ei ollut nukkua, mutta siltikki nukahdin.
Nukkuessa mä pääsin kauas todellisuudesta, kohti parempaa.

Kaksi viikkoa sitten mä istuin auton takapenkillä matkalla Helsinkiin. Mä olin odottanu tätä matkaa jo viikon verran, sillä seuraavasta kahdesta viikosta tulisi mahtava. Pääsykokeita, vappu, kavereita. Jo ensimmäisestä päivästä lähtien mulla oli valinnanvaraa päättää mihin menisin ja keiden kanssa. Pitkin vikkoa mä näin kavereita ja istuttiin iltaa suurissa ja vähän pienemmissäkin porukoissa. Mä näin kavereita, joita en ollut nähnyt aikoihin. Haleja, kuulumisia ja iloista naurua. Mä olin kaivannu näitä ihmisii, etenkin muutamia tiettyjä joita muut ei tuu koskaan korvaamaan.

Mulla tuli vihdoi fiilis että on kesä! Aurinko paistoi ja me istuttiin kavereiden kanssa puistossa isossa ringissä ja juteltiin niitä näitä. Mä olin odottanu tätä hetkeä kauan. Jollakin oli aina iPod ja kaiuttimet mukana. Musiikki soi ja täytti sävelillään puistot ja peitti autojen äänet, vain raitiovaunun kolina pääsi välillä sävelten läpi kantautumaan korviin. Puistoissa kierteli pieniä maahanmuuttajalapsia äiteineen keräilemässä pulloja ja sekaan mahtui pari suomalaistakin, mutta ylitse muiden oli vanha huivipäinen mummo. Hän tanssi musiikin tahdissa ja jutteli mukavia.


Vietin öitä ystävien luona ja hotellissa valvoen aina auringon nousuun saakka. Ihaninta oli, kun kiivettiin Miklun talon katolle ja katseltiin auringonlaskua ja sen värjäämää taivasta. Katolta näkyi kauas eri puolille Helsinkiä ja taivaalla lentävät lentokoneet näytti valkoisilta linnuilta. Mulle tuli haikea olo, sillä jonain päivänä mäkin tahtoisin lentää pois. Lentää pois tästä tutusta ja turvallisesta maasta ja astua minulle tuntemattomaan. Aamusin oli omituista herätä ja katsoa, että joku tuhisi vieressä tai vähän matkan päässä. Mä olin pitkän aikaa tottunut nukkumaan yksin. Mua nauratti, kun jotkut nukkui suu auki tuhisten ja kuolaten.

Iltoja pelaten pelejä, suunnitellen huomista, nauraen tyhmille vitseille ja juoksemista hotellien käytävillä. Mun päivät oli täynnä kaikkea ja tuskin sain hetken hengäsdystaukoa, kun joku oli jo kiskomassa toiseen suuntaan. Oikeastaan miksi mä tarvitsisin taukoa, sillä voin levätä sitten Savonlinnassa. Vappuaatto oli vain päivän päässä ja mä toivoin erään ihmisen saapuvan Helsinkiin. Petyin saadessani viestin, jossa hän kertoi ettei pääse tulemaan ollenkaan. Luulin että vapustani tulisi tylsä, sillä en tiennyt oikeen minne menisin ja mitä tekisin. Kuitenkin heräsin vappuaaton aamuna ja huomasin tekstiviestin ja olisi tehnyt mieli pomppia kattoon, mutta olin liian väsynyt ja nukahdin takaisin. Pian heräsin puhelin soittoon, kun Jere soitti että missä viivyn. Hän odotti stadissa ja serkkunsa oli lähtenyt jo pois. Mä lupasin tulla pian, mutta kuinka ollakkaan vaikka kuinka yritin kiirehtiä jäin Tiksin asemalle juttelemaa Mikon kanssa. En ollut nähny Mikkoa aiemmin ja juteltavaa riitti, vaikkakin osa ajasta meni Mikon uusien aurinkolasien etsimiseen autosta, jotka hän oli kadottanut. Autoja, lätkää, ohitsekiitäviä junia. Ihmeteltävää riitti kerrakseen, mutta kun saavuin Helsingin rautatieasemalle mulle tuli hassu olo.

Mä en ollut aikoihin tuntenu tällästä ja ajattelin sen olevan vain ohimenevää. Jere ja Hennu oli mua steissillä vastassa ja Hennua mä halasin tuttuun tapaan, toisin oli Jeren kohdalla. Hän sai heti aluksi tuntea kuinka isken hampaat hänen kaulaan. Puremisfetissi, pakko olla. Mä olin ilonen, että Jere pääsikin tulemaan Helsinkiin vaikka outoahan se oli nähdä ekaa kertaa ja oli iha omissa maailmoissa jo.
Me käytiin kaupasta juomista ja haettiin ruokaa ja lähdettiin hyvissä ajoin Omppuhotellille, jossa meitä odottikin jo kymmenisen ihmistä. Me aloteltiin vappua siellä, josta me sitten lähdettiinkin käymään Kaivarissa. Meillä oli suunnaton vaiva ensinnäkin päästä sinne paikalle ja kumminkin kävimme siellä vain vessassa ja lähettiin suunnistamaan ruttopuistoon. Ja idea oli...? Ruttopuistossa oli kaikki tutut kaverit ja tutustui siinä samalla muutamiin uusiinkin ihmisiin. Mä tosin en välittänyt niistä muista, mulla oli yksi kehen keskittyä. Mä olin ilonen, että sain olla siinä tän henkilön kanssa. Ulkona oli suunnattoman kylmä ja väitin silti vastaan ettei mua palellut ollenkaan, vaikka tärisin lakkaamatta toisen sylissä. Ilta venyi myöhään ja alkoholi virtasi ihmisten suonissa, myös meillä. 

Myöhemmin illalla me oltiin omppuhotellissa ja sain lämpimän peiton, vaikkakin se oli aiva turha kun mulla oli joku ihana mun vieressä. Tonyn kanssa me naurettiin aivan päättömille jutuille pikkutunneille saakka. Nauraminen vaihtui tosin jonkun osalta ylimieliseksi kaikista asioista inisemiseksi, joka sai muutamat ihmiset ärsyyntymään ja häiritsi nukkumista. Ymmärtäisit, että kaikkea haluamaansa ei voi aina saada. Mä olin yllättyny, että näin Ollia! En ollu jutellu sen kanssa pitkiin aikoihin ja yht äkkiä me oltiin samassa hotellissa ja toinen sammu penkille. Tämä kaikki teki mun vapusta tosi mukavan!

Seuraavana päivänä mä kävin saattamassa Jeren junaan, kun hänen piti lähteä takaisin Seinäjoelle. Must tuntu pahalle kun se meni junaan ja juna lähti pois. Mä jäin vaan hetkeks istumaan ja mietin miks mun ajatukset oli nyt ihan sekaisin. Sä sait mut sekoamaan.

Pariin viikkoon mahtui tunnetiloja laidasta laitaan. Mukana oli myös kaikenlaisia suhdesotkuja, riitoja ja väittelyitä. Kaikki ku ei mene aina niinkuin tahtoisi asioiden menevän. Ei myöskään pääsykokeet. Mä kävin Järvenpäässä ja Nurmijärvellä av-linjan pääsykokeissa. Tehtävien kannalta pääsykokeet menivät hyvin, mutta haastattelusta ei voi sanoa samaa. Änkytystä, katkonaisia lauseita ja pitkää meitiskelyä. Mua pelottaa avata kesäkuun alussa tullevat kirjeet, joissa lukee luultavimmin etten ole päässyt kouluihin. Jos asia on näin.. Mun on hankittava töitä ja se ei ole tehtavä helpoimmasta päästä. Mä teen silti kaikkeni, että mun muutto Helsinkiin onnistuu pari kuukauen sisällä. Tosin asiaa hankaloittaa heinäkuun työt Savonlinnassa.
 
Mulla on fiilis, että pitkästä aikaa asioihin alkaa tulla jonkinlainen järjestys. Mä aion onnistuu nyt asioissa, etenkin yhdessä asiassa. Mä en aio enää pilata tätä ja teen kaikkeni sen eteen. I do this for you. Mä en aio muiden antaa lannistaa mua millään tavalla. Mä oon ilonen nyt... Ja toivon, että pari viikkoa ja mä oon onnellinen. Että myös sä olisit onnelinen...Mun kanssa.


Mä en saanut otettua kuvia Helsingistä ollenkaan, sillä mä otin kyllä kameran mukaan, mutta jätin muistikortin tietokoneeseen. Ja tämä kirjoittaminenkin on hieman venynyt, mutta mulla on syyni. Nyt lupaan olla taas aktiivisempi kirjoittamisen kanssa, sillä aikaakin taas löytyy! Lukijoitakin on tullut lisää, kiitos teille♥!

Mä haluaisin taas teiltä postailuehdotuksia!
Ja ihmiset kommentoikaa, piristää päivää!

7 kommenttia:

  1. Ois tosi kiva jos laittaisit paljon kuva spämmäyksiä ja yms :3
    Joskus ite en ees jaksa lukee näit pitkii kirjotuksii 8(
    Mut sun blogi on ihana ja kaipaisin ainaski lisää kuvia !
    1. tee hiuspostaus
    2. meikkipostaus
    3. videopostaus
    4. tee kuva kokoelma sun tärkeistä ihmisistä ja miten tapasit ne ym ym :D

    VastaaPoista
  2. kiitos ideoista :) pitää toteuttaa näitä =)) ja joo kuvii tulee kyl enemmä jatkos :D

    VastaaPoista
  3. Oi sä kirjotat tosi hyvin ja tää on ihana tää sun blogi ♥

    VastaaPoista
  4. komppaan tota anonyymiä siinä että joskus postaukset on aika pitkiä silleen mutta tykkään tästä blogista anygays ;o;
    lisäksi sellaiset mitä ostin ja todays outfit - postaukset vois olla kivoja koska tykkään kovasti myös sun tyylistä, vaikka no onhan sellaiset postaukset sinänsä aika pinnallisia :--D

    xoxo

    VastaaPoista
  5. Iina: kiitos♥! sunki blogi on aivan ihana! :>

    APPLEJACK: haha no mukava et tykkäät silti. Ja mulla on tapana joo krijottaa aika pitkii, koska must on turhauttava tehdä monta präkkäistä postaista joista jokainen sisältää vaan muutamia lauseita :s mut vois joskus tehdä lyhyempiäki :D ja kiitos postausideoista! :)

    VastaaPoista
  6. tätä sun blogia on tosi kiva lukea, pitkiä postauksia varsinkin ! uus lukija joukkoon :>

    VastaaPoista
  7. Alisa: oi ihanaa :) ja hyvä että tykkäät ♥

    VastaaPoista