✰ I can see in your head

Huomenna, periatteessa tänään (kello on jo yli puolen yön) 09.30 mä istun junassa ja suuntana Seinäjoki. Mun tavarat on vielläkin ympäri huonetta ja muistilista tavaroista pilkottaa sängyn alta. Mä panikoin junien vaihtoja ja epämiellyttävää tunnetta junassa istumisesta. Junassa matkustus on mukavaa, mä tavallaan rakastan junalla matkustamista. Siltikkin seitsämän tuntia voi olla ehkä liikaa. Mulla on liikaa aikaa ajatella asioita.


Kello on kaksi yöllä ja tällä hetkellä mun kuuluis olla nukkumassa. Mun herätyskello alkaa huutaa kolmen tunnin kuluttua ja mun silmät alkaa tuntua väsyneiltä vasta nyt. Aamulla on aikaa sopivasti laittautua, pakata ja käydä kaupasta muutama pullollinen uusinta ED energiajuomaa, jotta pysyn hereillä. Yöunet näyttävät jäävän erittäin lyhyiksi ja en uskalla nukkua junassa, jotten nuku yhdenkään vaihdon ohi. Koko matkan aikana joudun vaihtamaan junaa kolme kertaa; Parikkala, Lahti ja Riihimäki. 
Pakkaamisen kanssa voi tulla lieviä ongelmia, sillä tavaraa voin ottaa vain repullisen + käsilaukku, sillä vain tämä mahdollistaa kevarin kyydissä kulkemisen. Ja tottakai on raahattava oma kypärä mukaan, joka ei niinkään innostaisi. Olen himohamstraaja ja jopa parin päivän reissuun varaan mukaani jokaisia vaatekappaleita noin seitmämät erilaiset mukaan, joten nyt on paniikki päättäessä minkä paidan tai mitkä sukat tahdon mukaan. Vainoharhaisuuskin pääsee taas irti ja koko reissun ajan pelkään unohtaneeni jotai tärkeää kotiin tai lähtiessä takaisin kotiin. Kaikesta kuitenki on selvitty ja toivottavasti selviän tästäkin kerrasta ongelmitta.

Junamatkaa varten olen varustautunut omatekemällä kanasalaatilla, luumutomaateilla, pikkuporkkanoilla, tuc kekseillä, mehulla ja ED:llä. Näin ruokapuolen kannalta, sillä junamatka ei ole mitään ilman kunnon eväitä. Tällä kertaa en aio raahata miniläppäriä mukaan vaan tyydyn pelkkään hajalla olevaan ja erittäin kärsineeseen kolmessa osassa olevaan mp3:een ja puhelimessa olevaan sims 3-peliin. Kaikesta huolimatta luulisin istuvani kuullokkeet korvilla, katselen ikkunasta ja unohdan kaiken muun. Ehkä parempi niin. Toivottavasti olisi aurinkoinen sää, ainakin osittain... Vaikka toisaalta sadekkin olisi mukava. Junan ikkunasta on vaan ihana katsoa ulos kun vesipisarat valuu ikkunaa pitkin ja heittelehtii tuulen mukana. Rakastan aurinkoa, mutta myös sadetta yhtälailla sen synkkyyden, mutta rauhallisuuden tunnun takia.


Aion viipyä Seinäjoella jonkun aikaa, luultavimmin ensi viikon puolelle. Mä en voi oikeastaan luvata, ettäkö postailisin tässä sinä aikana kovinkaan paljoa, sillä aika menee varmaan lähinnä J:n kanssa. Blogissa voi olla siis pieni postailu tauko, viikon verran, vähän alle. Joten älkää hätäilkö, jos aika riittää niin postailen viikonloppuna tai alku viikosta ja tulossa luultavimmin kuvamateriaalia taas vähän enemmän kun muitin pakata mukaan jopa kameran ja muistikortin! Ja kun palaan kotiin, luvassa on luultavimmin videopostaus, ellei mulla ole ylimääräistä aikaa sjoella ollessani kuvata sitä. Voisin kiusata J:tä ja kuvata siitä videon. Ainiin ja asiasta kymmenenteen laitoin tuonne sivuun muutama kyselyn johon sitten voitte vastailla ajan kuluksi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti